5 نقش کلیدی آی تی در استارتاپ ها

5 نقش کلیدی آی تی در استارتاپ ها

پیشرفت با آی تی

 

فناوری اطلاعات یا همان آی تی باعث ایجاد نوآوری می‌شود و نوآوری در تجارت همان تاثیری را دارد که بخار بر انقلاب صنعتی داشت.

امروزه مشاغلی وجود ندارد که از انقلاب دیجیتال حتی در زمینه کشاورزی سود نبرده باشد.

کشاورزان از رایانه برای سوابق تولید، برنامه ریزی مالی، تحقیق در مورد مسائل فنی و خرید استفاده می‌کنند.

اولین چیزی که استارتاپ‌ها در هر صنعتی سعی می‌کنند بفهمند این است که چگونه انتخاب‌های هوشمند استخدام فناوری اطلاعات را انجام دهند. بدون پشتوانه فناوری اطلاعات، یک کسب و کار نمی‌تواند راه زیادی را طی کند.

در دهه 1980، نوآوری برای موفقیت در تجارت ضروری نبود. یک کسب و کار فقط می‌توانست از یک مدل تجاری اثبات شده استفاده کند.

به عنوان مثال‌، صاحب یک فروشگاه به استفاده از صندوق فروش مشابهی که توسط جیمز ریتی در سال 1879 اختراع شده بود‌، بسنده کرد تا مانع از سرقت کارکنان خود در سالن در دیتون ، اوهایو شود.

همه اینها در 6 آگوست 1991 هنگامی که شبکه جهانی وب در سراسر جهان پخش شد‌، تغییر کرد.

اکثر مردم در سرتاسر جهان هیچ تصوری از وجود اینترنت نداشتند‌. اگرچه اختراع تیم برنرز-لی جهان را همانطور که می شناسیم تغییر داد‌، اما فقط در اواخر دهه بود که اینترنت رایج شد.

بر اساس افکت فلین‌، ضریب هوشی عمومی از سال 1930 شروع به افزایش کرده است. 
میانگین ضریب هوشی از 80 امتیاز به 100 امتیاز افزایش یافته است.

امروزه برنامه‌های کامپیوتری و مغز جهانی یادگیری فعال را تغییر داده و سرعت یادگیری چیزهای جدید را در افراد افزایش داده است.

فناوری اطلاعات نوآوری را در تجارت تقویت ‌کند. نوآوری منجر به برنامه‌های هوشمندتر، بهبود ذخیره سازی داده‌ها، پردازش سریعتر و توزیع گسترده اطلاعات می‌شود و باعث کارآمدتر شدن کسب و کار و کیفیت را افزایش می‌دهد.

نوآوری از طریق فناوری اطلاعات تغییرات اساسی زیر را در تجارت ایجاد کرده است

خرید آنلاین کارآمدتر از خرید در یک فروشگاه است.

  • بازاریابی دیجیتال کارآمدتر از تبلیغات پرهزینه روزنامه‌، تلویزیون و رادیو است5 نقش کلیدی آی تی در استارتاپ ها

مشاغلی که الگوی نوآوری را پذیرفته اند دارای ویژگی های زیر هستند

 
  • آنها برنامه ریزی تجاری دقیق تری دارند.
  • فروش جهانی بالاتری دارند.
  • مدیریت سیستماتیک تری دارند.
  • از نظارت بر زمان واقعی استفاده می‌کنند.

آنها پشتیبانی فوری مشتری را ارائه می‌دهند.

در حقیقت‌، توسعه کسب و کار بلند مدت بدون فشار فناوری اطلاعات دشوار است.

 5 دلیل برای تسریع رشد تجارت

 

1. فناوری اطلاعات ابزارهایی را برای حل مشکلات پیچیده در اختیار کسب و کار قرار داده است.

بهبود سخت افزار (حافظه بیشتر‌، پردازنده‌های سریعتر، نمایشگرهای واضح‌تر و غیره) همراه با برنامه‌های  Mindmappingنرم افزارهای مانند X Mind، نرم افزارهای مشارکتی مانند تابلوهای Kanban سازمان) تحقیقات داده ها‌، تجزیه و تحلیل آنها را آسان‌تر کرده است.

2.فناوری اطلاعات به مشاغل اجازه می‌دهد تصمیمات بهتری بگیرند.

این را می‌توان از طریق مشارکت تیم‌ها از طریق ویدئو کنفرانس‌، بررسی احساسات عمومی در رسانه‌های اجتماعی و انجمن های صنعت و استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین برای دریافت بازخورد مشتریان انجام داد.  وجود دارد و همچنین ابزار‌هایی مانند Microsoft CRM Dynamics و Google Analytics 

3. فناوری اطلاعات بازاریابی را بهبود بخشیده است.

بازاریابی اینترنتی با استفاده از روش‌های تبلیغات آنلاین روش بسیار دقیق‌تری نسبت به روش سنتی است.

4. فناوری اطلاعات پشتیبانی مشتریان را بهبود بخشیده است.

5. فناوری اطلاعات باعث بهبود مدیریت منابع شده است.

رایانش ابری به کارمندان یک شرکت اجازه می‌دهد تا از هر دستگاهی در هر نقطه از جهان برای دسترسی به نرم افزار سطح شرکت خود استفاده کنند.

نوآوری موج آینده است

اگر هدف کسب و کار افزایش سود است، بنابراین نوآوری راهی برای کسب سود بیشتر و سریعتر است.
داستان جان کوم به ما نشان می‌دهد که مشاغل بزرگ چقدر به نوآوری اهمیت می‌دهند.
او به دلیل اختراع واتس اپ از تمبر غذا به میلیاردر تبدیل شد.

به بازاریابی سنتی برای یافتن مخاطبان هدف، کشف نیازهای آنها است.

فهمیدن اینکه چند نفر روی تبلیغات بنر در وبسایت کلیک می‌کنند از این که چند نفر آگهی در روزنامه را می‌خوانند خیلی راحت و آسان تر است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *